Internetový marketing predstavuje marketing, ktorý existuje iba online. Špecialisti a odborníci na internetový marketing vyvíjajú rôzne metódy, ako získať potenciálnych zákazníkov na webové stránky a zlepšiť tak predaje produktov a služieb svojich klientov.
Aký je rozdiel medzi internetovým a digitálnym marketingom?
Internetový a digitálny marketing sú veľmi podobné, avšak líšia sa v tom, že digitálny marketing zahŕňa ešte aj ne-internetový elektronický marketing, ktorý do internetového rozhodne nepatrí.
Internetový marketing rýchlo rastie
Pravdou je, že internetový marketing sa teší čím ďalej tým väčšiemu rastu. Nielen v súčasnej situácii, ale celkovo exponenciálne pribúda množstvo ľudí, ktorí používajú internet každý deň a tiež tých, ktorí nakupujú služby a tovar online. Online nakupovanie zažíva svetový boom a internetový marketing s ním.
Rozdiel medzi tradičným a internetovým marketingom
Pred vznikom internetu sa marketing vyvíjal oveľa pomalšie ako dnes. I keď sú ciele tradičného a online marketingu rovnaké, činnosti a akcie marketérov sú celkom iné.
Internetový marketing je oveľa prepracovanejší než tradičný marketing. Novodobá technológia posunula marketing na novú, sofistikovanejšiu úroveň, ktoré sa teší veľkej efektivite.
Hlavnými výhodami online marketingu je nižšia cena, lepšie cielenie a presné meranie efektivity.
Marketéri môžu reklamy zobrazovať v softvéri, videách alebo na webových stránkach. Takisto ich môžu ukazovať v mobilných aplikáciách, ktoré majú ľudia vo svojich smartfónoch. Online reklám a kanálov je nespočetné množstvo, pričom reklamné kanály sú miesta, kde sa môže reklama objaviť.
Aké nástroje sa používajú pri internetovom marketingu?
Efektívnych nástrojov internetového marketingu je viacero. Patria medzi ne:
Webové stránky s kvalitnou doménou a hostingom sú základom internetového marketingu. Bez nich by internetový marketing nebol možný.
SEO , ako Search Engine Optimalization, predstavuje proces získavania väčšieho množstva internetovej sledovanosti na jednotlivé web stránky. Vďaka dobrej SEO stratégii sa zlepší hodnotenie vášho webu vo vyhľadávacích nástrojoch.
E-mail marketing využíva elektronickú poštu na komunikáciu so zákazníkom. Informuje o novinkách, buduje a utužuje povedomie o spoločnosti a zvyšuje záujem o služby a produkty.
Affiliate marketing je marketing, v ktorom si inzerenti najímajú affiliate partnerov na propagáciu predaja svojich služieb a produktov online. Ich provízia závisí od ich schopnosti predať produkty klientov.
PPC reklama v skratke znamená pay-per-click, a teda platba za kliknutie. Ak teda niekto klikne na vašu reklamu, iba vtedy za ňu zaplatíte.
Marketing na sociálnych sieťach je v súčasnosti veľmi sa rozmáhajúcim spôsobom marketingu nakoľko rôzne druhy sociálnych sietí sa tešia väčšej a väčšej obľube. Okrem získania množstva followerov môžete prostredníctvom sociálnych sietí osloviť aj rôznych influencerov, ktorí zvýšia predajnosť produktov či služieb.
Internetový marketing je veľmi efektívny nástroj na online zviditeľnenie produktov, značky aj celej spoločnosti. Ktorý nástroj je pre klienta najvhodnejší závisí najmä od preferencií a cieľov zákazníka.